Náš e-shop podporuje charitativní akci "Nezávodím-pomáhám". Využijte slevový kód MTS20 pro 20% slevu na produkty značky Kilpi.

Strava podporující zdravou střevní mikrobiologii

Strava podporující zdravou střevní mikrobiologii

Strava podporující zdravou střevní mikrobiologii

Mnohé potraviny jsou prospěšné pro správnou funkci střev, zejména pokud jde o množství živých mikroorganismů. Jíst potraviny bohaté na probiotické mikroorganismy může pomoci vašemu trávicímu systému účinněji fungovat, a tím zároveň přispívat k zdravějšímu imunitnímu systému a celkovému zdraví.

Je pravděpodobné, že Vás v prvé řadě napadne začít více konzumovat jogurty, a i když je to určitě úžasný zdroj dobrých bakterií, není jediný! Existuje široká škála jiných fermentovaných, probiotických potravin, které můžete ve své stravě zahrnout.

Mezi ně patří:

  • kefír
  • kimchi
  • brynza
  • kysané zelí
  • kombucha
  • olivy
  • miso
  • tempeh
  • kokosový jogurt

Abychom se dopracovali ke zdraví prospěšné symbióze s mikroorganismy, je zapotřebí je dobře krmit. Dobře krmit bakterie znamená, že potrava je bohatá na vlákninu, zejména:

  • ovoce
  • zeleninu
  • ořechy, semínka
  • celozrnné obiloviny
  • luštěniny

Pohybová aktivita, pobyt v přírodě, jóga a meditace má také velmi pozitivní vliv na naše mikroorganismy.

Faktory životního stylu poškozující mikrobiom:

Jednoduché cukry, průmyslově zpracované potraviny, rafinované rostlinné oleje, stres, antibiotika, hnojiva, herbicidy, pesticidy, alkohol a příliš velký důraz na hygienu.

Živíme-li ty „špatné bakterie“, které se rychle rozmnožují tak vytlačujeme ty „dobré bakterie“, které napomáhají našemu imunitnímu systému a celkovému zdraví.

Věděli jste, že?

Složení mikrobiomu má dopad na imunitní systém, zánětlivé onemocnění střevní sliznice, dispozice ke vzniku civilizačních onemocnění, úspěšnost hubnutí a dokonce i na náladu

Ke správnému bakteriálnímu osídlení organismu dochází už během přirozeného porodu, na rozdíl od porodu císařským řezem, kdy nedochází k předání mikrobioty od matky.

Dál se vývoj udržuje kojením, přechodem na pevnou stravu a poznáváním okolního světa.

Čím větší rozmanitost mikrobiomu si během dospívání vypěstujeme, tím pozitivnější to bude mít zdravotní vliv.

Připravila jsem pro Vás řecký salát s cizrnou, který podporuje rozvoj mikrobioty.

Budeme potřebovat (pro 2 osoby)

  • 2 šálky vařené cizrny
  • půl salátové okurky, nakrájené
  • 1 šálek listového salátu
  • 1 šálek cherry rajčat
  • půl červené cibule, nakrájené
  • 1 zelená paprika , nakrájená
  • čtvrt šálku vypeckovaných černých oliv
  • čtvrt šálku nakrájeného sýru feta nebo balkánského sýru
  • hrst dýňových semínek
  • čerstvě namletý pepř, himalájská sůl
jidlo

Postup

Promíchejte cizrnu, okurku, rajčata, cibuli, papriku, dýňová semínka, olivy  a sýr. Pokapejte citrónovou šťávou a extra panenským olivovým olejem. Nakonec ochuťte pepřem a solí.

x